SEO škola 1.díl: O klíčových slovech

10.09.2020 Petr Kliment

Klíčová slova jsou slova nebo fráze, která slouží pro nalezení shody vašich reklam s výrazy, pomocí kterých lidé vyhledávají. Výběr kvalitních a relevantních klíčových slov pro reklamní kampaň vám může pomoci oslovit správné zákazníky ve správnou chvíli.


Klíčová slova jsou slova nebo fráze, která slouží pro nalezení shody vašich reklam s výrazy, pomocí kterých lidé vyhledávají.

Výběr kvalitních a relevantních klíčových slov pro reklamní kampaň vám může pomoci oslovit správné zákazníky ve správnou chvíli. Tento článek vysvětluje, jak klíčová slova fungují, kde se budou zobrazovat vaše reklamy a kolik budou stát.
 

Princip

Aby se vaše reklamy zobrazovaly ve chvíli, kdy uživatelé vyhledávají vaše produkty nebo služby, musí se vámi zvolená klíčová slova shodovat se slovy nebo frázemi, které lidé vyhledávají.

Příklad

Pokud prodáváte disky frisbee, můžete do kampaně Google Ads jako klíčová slova přidat výraz „nákup frisbee“. Když lidé ve Vyhledávání Google výraz „nákup frisbee“ zadají, může se vaše reklama zobrazit na stránce s výsledky vyhledávání. Kromě toho se může zobrazovat na webových stránkách o sportu ultimate frisbee.

Když vyhledává zákazník pojem, který odpovídá vašemu klíčovému slovu, může vaše reklama vstoupit do aukce. Ta určí, zda se reklama zobrazí. Další informace o aukcích reklam.

Náklady spojené s jednotlivými klíčovými slovy se budou lišit. Záleží na kvalitě klíčového slova, konkurenci v aukci a dalších faktorech. Důležité je, aby klíčová slova a vstupní stránka úzce souvisely s výrazy, které váš zákazník bude vyhledávat, nebo s výrazy, které se budou zobrazovat na jím navštívených webech. Každé klíčové slovo má skóre kvality. To vám umožní pochopit, jak kvalitní jednotlivá slova jsou. 

Skóre je založeno na očekávané míře prokliku, relevanci reklamy a dojmu ze vstupní stránky. Vyšší skóre kvality obvykle vede k nižší ceně a lepší pozici reklam. Přečtěte si, jak zajistit relevanci svých reklam.

Jak vyloučit vyhledávání

Pokud chcete, aby se vaše reklamy v určitých vyhledáváních nezobrazovaly, můžete přidat vylučující klíčová slova.

Díky vylučujícím klíčovým slovům ušetříte, protože se vaše reklama bude zobrazovat jen požadovanému publiku. Další informace o vylučujících klíčových slovech.

Příklad

Pokud prodáváte oblečení pro psy, ale oblečením pro kočky se vaše firma nezabývá, můžete přidat slovo „kočky“ jako vylučující klíčové slovo, čímž zajistíte, že se vaše reklama nebude zobrazovat lidem hledajícím oblečení pro kočky.

Kde se reklamy zobrazují

Své reklamy můžete cílit na různé reklamní sítě.

Klíčová slova fungují v každé síti trochu jinak: Vyhledávání Google a stránky partnerů ve Vyhledávací síti: Při tvorbě reklamních sestav vybíráte klíčová slova relevantní k výrazům, které lidé používají při vyhledávání, takže vaše reklamy zasáhnou zákazníky přesně ve chvíli, kdy hledají vámi nabízené produkty nebo služby.

Obsahová síť Google: Pokud jste se rozhodli zobrazovat reklamy na webových stránkách v Obsahové síti Google, umístí služba Google Ads vaše reklamy podle klíčových slov k obsahu, který vašim reklamám odpovídá. Technologie Googlu prohlédne obsah a webovou adresu webové stránky a automaticky zobrazí reklamy s takovými klíčovými slovy, která co nejlépe odpovídají tématu nebo webové adrese stránky. Příklad: Na webových stránkách obsahujících recepty na buchty může služba Google Ads zobrazovat reklamy na tvarohové buchty nebo reklamy propagující recepty na lahodné dezerty. Informace o výběru klíčových slov pro kampaně v Obsahové síti.

Google Play: Když propagujete mobilní aplikaci, vyberte klíčová slova, která souvisí s tím, jak budou lidé danou aplikaci vyhledávat. Přidejte všechna klíčová slova, která by podle vás mohli lidé použít. Nezapomínejte, že Google může rozšířit rozsah typ shody klíčových slov způsobem specifickým pro aplikace. Například tím, že do inzerce mimo síť Play přidá slovo „aplikace“.

Tipy

  • Klíčová slova vybírejte pečlivě. Použijte takové výrazy a sousloví, kterými by zákazníci popsali vaše produkty nebo služby.
  • Klíčová slova musí přímo souviset s tématem reklamy a stránky, na kterou zákazníky odkazujete.
  • Nejúčinnější bývají obvykle klíčová slova ve formě sousloví o dvou až třech slovech.
  • Podobná klíčová slova spojte do skupin.
  • Zkuste klíčová slova seskupit podle témat. Ta mohou být založena na vašich produktech, službách nebo na jiných kategoriích.


Pokud například prodáváte prsteny, můžete vytvořit jednu skupinu klíčových slov pro zásnubní prsteny a druhou pro snubní prsteny. Pro tyto skupiny klíčových slov pak můžete vytvořit nezávislé reklamní sestavy, takže budete moci zobrazovat konkrétní reklamy na Zásnubní prsteny a jiné konkrétní reklamy na snubní prsteny.

Zvolte vhodný počet klíčových slov. Většině inzerentů vyhovuje 5 až 20 klíčových slov na každou reklamní sestavu.